• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Märkte att länsförsäkringars kreditkort rapporterar lite konstigt.
Trots att jag hade några tusen utnyttjat vid skiftet maj/juni så rapporteras noll kr nyttjat...
Så länge jag betalar hela fakturan varje månad och inte delar upp betalning även verkar jag kunna maxa kortet och ändå ha 0 kr enl uc
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Känns ju helt befängt om det inte gör någon skillnad att gå från 8ff till 3 sen har jag betalt in 2 lån som syns på uc denna månaden som jag väntar på att ska försvinna så när dom försvunnit från Kreddy ska jag söka tänker jag.. så ser jag om betyget har ändrat sej
Skaffa kreditkollen från uc som kostar 49 kr/mån. Så kan du få mkt bättre koll än via kreddy. Sen när du ser att lånen är bort från uc så kan du säga upp kreditkollen.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Märkte att länsförsäkringars kreditkort rapporterar lite konstigt.
Trots att jag hade några tusen utnyttjat vid skiftet maj/juni så rapporteras noll kr nyttjat...
Så länge jag betalar hela fakturan varje månad och inte delar upp betalning även verkar jag kunna maxa kortet och ändå ha 0 kr enl uc
Men hela kreditutrymmet syns alltid fast den är nyttjad 0?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Märkte att länsförsäkringars kreditkort rapporterar lite konstigt.
Trots att jag hade några tusen utnyttjat vid skiftet maj/juni så rapporteras noll kr nyttjat...
Så länge jag betalar hela fakturan varje månad och inte delar upp betalning även verkar jag kunna maxa kortet och ändå ha 0 kr enl uc

Men om du maxar kortet och betalar hela fakturan varje månad så är det väl inte så konstigt?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Men om du maxar kortet och betalar hela fakturan varje månad så är det väl inte så konstigt?

Kanske inte, men det är ju inte nere på 0 vid månadsskiftet, utan är ett par tusen som ska betalas månaden därpå. Och ändå visas noll.
Har ett volvokort från bilia som rapporterar in nyttjad kredit till det beloppet som är vid månadsskiftet
 

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Borde jag i så fall säga upp min nollade kredit som jag har? Jag har blanco på 445 och behöver söka samlingslån på 500. Bättre att inte den nollade krediten ligger kvar då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp